Εφαρμογές μαθηματικών σε κινητά τηλέφωνα

Οι παρακάτω δραστηριότητες περιλαμβάνουν την αξιοποίηση εφαρμογών μαθηματικών στο κινητό τηλέφωνο των μαθητών. Το κινητό τηλέφωνο μπορεί να αξιοποιηθεί αρνητικά για ιδιωτική χρήση από τους μαθητές , μπορεί όμως να αξιοποιηθεί και θετικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς μέσα στην σχολική τάξη υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα. Αναδεικνύεται έτσι σε ένα χρήσιμο κι εύχρηστο τεχνολογικό εργαλείο στα μαθηματικά. Προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών να ενασχοληθούν με μαθηματικές διεργασίες και μπορεί να  αποτελέσει εφόδιο για την μελέτη των μαθητών στο σπίτι. To κινητό τηλέφωνο δεν είναι μόνο για instagram , φωτογραφίες και tiktok! 

1. ΤΟ photomath ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ 1ου ΒΑΘΜΟΥ

Η δραστηριότητα αφορά στην διδασκαλία των εξισώσεων 1ου βαθμού στην β΄ γυμνασίου. Ζητήθηκε από τους μαθητές να κατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο μέσα aπό το Google play , το Photomath . Πρόκειται για ελεύθερη εφαρμογή μαθηματικών κατάλληλη για επίλυση αλγεβρικών εξισώσεων  , συστημάτων  και  εκτέλεση για αλγεβρικών πράξεων και απλοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων. Mε το πρόγραμμα Photomath μπορούμε να φωτογραφίζουμε μια άσκηση άλγεβρας από το τετράδιο μας και να την επιλύει. Οι μαθητές πειραματίστηκαν στην επίλυση εξισώσεων 1oυ βαθμού. Έγραφαν την εξίσωση στο τετράδιο τους και την φωτογράφιζαν με την κάμερα του photomath. Η εφαρμογή αναγνωρίζει την εξίσωση από το τετράδιο και την εμφανίζει ηλεκτρονικά στο περιβάλλον του. Στη συνέχεια παρουσιάζει τα βήματα επίλυσης και το τελικό αποτέλεσμα. Εμφανίζει την επαλήθευση και γραφική επίλυση της εξίσωσης μέσω γραφικής παράστασης.

                                     

                                    



2. ΤΟ photomath ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ

Ζητήσαμε τους μαθητές της γ΄ γυμνασίου να κατεβάσουν στο κινητό τους την εφαρμογή μαθηματικών Photomath. Οι μαθητές γράφουν στο τετράδιο τους μια παράσταση με κάποια ταυτότητα. Την φωτογραφίζουν με την κάμερα του photomath και το πρόγραμμα απλοποιεί την παράσταση εμφανίζοντας αναλυτικά τα επιμέρους βήματα εφαρμογής της ταυτότητας και το τελικό αποτέλεσμα. Χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή τόσο για τετράγωνο αθροίσματος όσο για το γινόμενο αθροίσματος επί διαφορά (διαφορά τετραγώνων) και για τον κύβο αθροίσματος. Το πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιείται στο σπίτι ως βοηθητικό μέσο στην μελέτη τους.  Συγκεκριμένα δοκιμάζουν μόνοι τους να απλοποιούν μια παράσταση με ταυτότητες και χρησιμοποιούν τη εφαρμογή για επαλήθευση ή κατανόηση σε περίπτωση απορίας ή αδυναμίας επίλυσης. 


                                                 

                                                 


3. ΤΟ Geogebra Geometry ΣΤΗΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

Ζητήσαμε από τους μαθητές να κατεβάσουν στο κινητό τους την εφαρμογή μαθηματικών Geogebra Geometry. Στο περιβάλλον του προγράμματος οι μαθητές σχεδίαζαν γεωμετρικά σχήματα όπως σημεία, ευθύγραμμα τμήματα , ευθείες , ημιευθείες , τρίγωνα , πολύγωνα , κύκλους κ.α. Στη συνέχεια προχωρήσαμε στην κατασκευή κάθετων ευθειών , παράλληλων ευθειών , μεσοκαθέτων μέσου σημείου , σημείου τομής ευθειών. Οι μαθητές πειραματίστηκαν στην μέτρηση αποστάσεων ή εμβαδών σχημάτων κι εξοικειώθηκαν με το γεωμετρικό περιβάλλον και τις δυνατότητες της εφαρμογής. Διαπίστωσαν τέλος την δυναμική επεξεργασία των γεωμετρικών σχημάτων μέσω κίνησης. Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην μελέτη των μαθητών στο σπίτι στο μάθημα της γεωμετρίας. Επιτρέπει τον πειραματισμό , τον δυναμικό χειρισμό και την ανακάλυψη των γεωμετρικών συμπερασμάτων.








4. ΤΟ Geogebra Υπολογιστής Γραφικών ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΓΡΑΦΙΚΏΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ.

 Ζητήσαμε από τους μαθητές να κατεβάσουν στο κινητό τους μέσω Google play την εφαρμογή μαθηματικών Geogebra Υπολογιστής Γραφικών. Μέσω του προγράμματος είδαμε την δυνατότητα του να σχεδιάζει γραφικές παραστάσεις συναρτήσεων. Βλέπουμε πόσο χρήσιμο και εύχρηστο τεχνολογικό εργαλείο είναι το Geogebra στον σχεδιασμό γραφικών παραστάσεων.