Οι παρακάτω δραστηριότητες περιλαμβάνουν την αξιοποίηση εφαρμογών μαθηματικών στο κινητό τηλέφωνο των μαθητών. Το κινητό τηλέφωνο μπορεί να αξιοποιηθεί αρνητικά για ιδιωτική χρήση από τους μαθητές , μπορεί όμως να αξιοποιηθεί και θετικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς μέσα στην σχολική τάξη υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα. Αναδεικνύεται έτσι σε ένα χρήσιμο κι εύχρηστο τεχνολογικό εργαλείο στα μαθηματικά. Προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών να ενασχοληθούν με μαθηματικές διεργασίες και μπορεί να αποτελέσει εφόδιο για την μελέτη των μαθητών στο σπίτι. To κινητό τηλέφωνο δεν είναι μόνο για instagram , φωτογραφίες και tiktok!
1. ΤΟ photomath ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ 1ου ΒΑΘΜΟΥ
Η δραστηριότητα αφορά στην διδασκαλία των εξισώσεων 1ου βαθμού στην β΄ γυμνασίου. Ζητήθηκε από τους μαθητές να κατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο μέσα aπό το Google play , το Photomath . Πρόκειται για ελεύθερη εφαρμογή μαθηματικών κατάλληλη για επίλυση αλγεβρικών εξισώσεων , συστημάτων και εκτέλεση για αλγεβρικών πράξεων και απλοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων. Mε το πρόγραμμα Photomath μπορούμε να φωτογραφίζουμε μια άσκηση άλγεβρας από το τετράδιο μας και να την επιλύει. Οι μαθητές πειραματίστηκαν στην επίλυση εξισώσεων 1oυ βαθμού. Έγραφαν την εξίσωση στο τετράδιο τους και την φωτογράφιζαν με την κάμερα του photomath. Η εφαρμογή αναγνωρίζει την εξίσωση από το τετράδιο και την εμφανίζει ηλεκτρονικά στο περιβάλλον του. Στη συνέχεια παρουσιάζει τα βήματα επίλυσης και το τελικό αποτέλεσμα. Εμφανίζει την επαλήθευση και γραφική επίλυση της εξίσωσης μέσω γραφικής παράστασης.
2. ΤΟ photomath ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ
Ζητήσαμε τους μαθητές της γ΄ γυμνασίου να κατεβάσουν στο κινητό τους την εφαρμογή μαθηματικών Photomath. Οι μαθητές γράφουν στο τετράδιο τους μια παράσταση με κάποια ταυτότητα. Την φωτογραφίζουν με την κάμερα του photomath και το πρόγραμμα απλοποιεί την παράσταση εμφανίζοντας αναλυτικά τα επιμέρους βήματα εφαρμογής της ταυτότητας και το τελικό αποτέλεσμα. Χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή τόσο για τετράγωνο αθροίσματος όσο για το γινόμενο αθροίσματος επί διαφορά (διαφορά τετραγώνων) και για τον κύβο αθροίσματος. Το πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιείται στο σπίτι ως βοηθητικό μέσο στην μελέτη τους. Συγκεκριμένα δοκιμάζουν μόνοι τους να απλοποιούν μια παράσταση με ταυτότητες και χρησιμοποιούν τη εφαρμογή για επαλήθευση ή κατανόηση σε περίπτωση απορίας ή αδυναμίας επίλυσης.