1. Εισαγωγικές πληροφορίες
H διδασκαλία των μαθηματικών με φύλλα εργασίας ενισχύει την ανακάλυψη της γνώσης από τον μαθητή χωρίς να επιβάλλεται από τον διδάσκοντα με τη μορφή μονολόγου. Εντάσσεται δηλαδή αρμονικά στις κατασκευαστικές θεωρίες μάθησης. Επίσης ευνοεί τη μάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος ( Problem Solving). Βασικό συστατικό είναι ένα αρχικό ρεαλιστικό πρόβλημα που λειτουργεί ως αφόρμηση για την εννοιολογική κατανόηση της νεοπαραγόμενης γνώσης. Η επιτυχής λειτουργία ενός φύλλου εργασίας βρίσκεται στην επιλογή των κατάλληλων ερωτημάτων - βημάτων για την κατασκευή της γνώσης. Πρέπει επίσης να περιέχει στοιχεία επικύρωσης της γνώσης και ανατροφοδότηση για καλύτερη εμπέδωση. Επίσης βασική αρχή είναι ο πλουραλισμός του με δραστηριότητες πολλαπλών σημείων εισόδου όπως ρεαλιστικό πρόβλημα , γεωμετρικό μοντέλο , ιστορικό πρόβλημα , πείραμα με χειραπτικά αντικείμενα κ.α. Με τον πλουραλισμό επιτυγχάνεται η καλύτερη εννοιολογική κατανόηση και ανταποκρίνεται στα διαφορετικά είδη νοημοσύνης του κάθε μαθητή. Ένα ολοκηρωμένο φύλλο εργασίας περιέχει : Δράσεις - Επαναδράσεις - Επικύρωση της γνώσης - Διατύπωση συμπεράσματος. Αναλυτικά θεωρητικά στοιχεία και παρουσίαση φύλλων εργασίας στο παρακάτω βιβλίο μου:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΒΙΒΛΙΟ)
2. Διδασκαλία επιμέρους διδακτικών ενοτήτων.
Στη συνέχεια περιέχεται μια ολοκληρωμένη συλλογή φύλλων εργασίας για τη διδασκαλία μερικών θεμελιωδών διδακτικών εννοιών στο γυμνάσιο , που από την μια κρίνονται ως θεμελιώδεις γνώσεις και από την άλλη δημιουργούν συχνά λάθη και παρανοήσεις στους μαθητές. Η επιλογή των φύλλων εργασίας λοιπόν στοχεύει αφενός στην εννοιολογική κατανόηση και αφετέρου στην θεραπεία αυτών των μαθησιακών εμποδίων.
1. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ (Η εργασία αυτή προτείνετε από τον μαθηματικό και Διευθυντή του γυμνασίου Μαραθώνα κ. Σπυρόπουλο Δημ. στο ιστολόγιο του "Μαθηματικά και πολλά άλλα...". Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://dimarath.blogspot.com/2015/).
2. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΡΗΤΩΝ (Παρουσιάστηκαν στην Επιμορφωτική Ημερίδα της Σχολικής Συμβούλου Μαθηματικών κ. Σταφυλίδου Σταματίας στις 8 Μαρτίου 2013 στο Ε.Π.Α.Λ Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής).
3. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Παρουσιάστηκαν στην Επιμορφωτική Συνάντηση Καθηγητών Μαθηματικών που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Μαθηματικών κ. Σταφυλίδου Σταματία στις 7 Νοεμβρίου 2007 στο ΕΠΑΛ Ν. Μουδανιών).
4. ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΥΚΛΟΥ
5. ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ
3. Πλήρης συλλογή φύλλων εργασίας
Όλη την συλλογή των φύλλων εργασίας σε όλη την ύλη των μαθηματικών του γυμνασίου χωρισμένη ανά τάξη και κεφάλαιο άλγεβρας και γεωμετρίας βρίσκεται παρακάτω:
4. Συνδυασμός φύλλoυ εργασίας με Power Point
Πλούσιο υλικό με αρχεία Power Point για διδακτική αξιοποίηση στον παρακάτω σύνδεσμο:
